close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

بازداشت سها مرتضایی و علی اسداللهی با خشونت و ارعاب

۱ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
علی اساللهی و سها مرتضایی روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ بازداشت شدند
علی اساللهی و سها مرتضایی روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ بازداشت شدند

براساس اطلاعات منتشر شده توسط فعالان دانشجویی، «سها مرتضایی»، دبیر پیشین شورای صنفی کل دانشگاه تهران و فعال صنفی دانشجویی و «علی اسداللهی»، دانشجوی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران، شاعر و نویسنده در روز دوشنبه ۳۰آبان۱۴۰۱ بازداشت شده‌اند.

 کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور درخصوص جزییات بازداشت سها مرتضایی نوشته است که ماموران امنیتی ساعت ۸ شب سها مرتضایی را با ضرب‌و‌شتم شدید بازداشت کردند.

براساس این گزارش، میزان خشونت چنان بالا بود که سها را ابتدا به بیمارستان شاهد و بعد به زندان اوین منتقل کرده‌اند.

سها مرتضایی رتبه ۱۰ کنکور دکترای رشته علوم سیاسی را به دست آورده و یکی از دانشجویان ستاره‌دار و محروم از تحصیل است که بارها در اعتراض به سلب حق تحصیل از دانشجویان، در برابر کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران دست به تحصن یک‌نفره زده،‌ اما محرومیت او از حق تحصیل رفع نشده است.

این فعال دانشجویی سابقه بازداشت در سال‌های ۱۳۸۸، دی ۱۳۹۶ و آبان۱۳۹۸ را نیز در کارنامه خود دارد.

کانون نویسندگان ایران نیز در گزارشی کوتاه اعلام کرده که صبح روز دوشنبه ۳۰آبان۱۴۰۱، «علی اسداللهی» شاعر و منشی منتخب مجمع عمومی ۱۴۰۱ کانون نویسندگان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

براساس آن‌چه کانون نویسندگان منتشر کرده، ماموران امنیتی حوالی ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه به منزل این نویسنده هجوم برده و پس از تهدید سرایدار با اسحله، وارد آپارتمان شده و او را بازداشت کرده‌اند.

ماموران پس از تفتیش خانه و ضبط لوازم الکترونیکی اسدالهی و همسرش، او را به محل کارش برده‌اند و آن‌جا را نیز تفتیش کرده‌اند. به نقل از خانواده‌ اسدالهی، دستور بازداشت او را شعبه‌ی ۲ دادسرای اوین صادر کرده است.

کانون نویسندگان ایران، بازداشت علی اسدالهی را محکوم می‌کند و چناچه همواره در بیانیه‌های خود بر آزادی زندانیان سیاسی تاکید کرده است، علی اسدالهی و دیگر بازداشت‌شدگان جنبش آزادی‌خواهی اخیر باید بی قید و شرط آزاد گردند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

کودکان کشته شده از شهریور ۱۴۰۱؛ جمهوری اسلامی چگونه کودک‌کش شد؟

۱ آذر ۱۴۰۱
امید شمس
خواندن در ۴ دقیقه
کودکان کشته شده از شهریور ۱۴۰۱؛ جمهوری اسلامی چگونه کودک‌کش شد؟