close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

تسنیم: درخواست فرجام‌خواهی محمد قبادلو رد شده است

۳ دی ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به قوه قضاییه٬ به نقل از دیوان‌عالی کشور اصلاحیه‌ای مبنی بر رد شدن«فرجام‌خواهی» به‌عمل‌آمده در پرونده «محمد قبادلو» منتشر کرد.
خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به قوه قضاییه٬ به نقل از دیوان‌عالی کشور اصلاحیه‌ای مبنی بر رد شدن«فرجام‌خواهی» به‌عمل‌آمده در پرونده «محمد قبادلو» منتشر کرد.

 

خبرگزاری تسنیم٬ وابسته به سپاه پاسداران، به نقل از دیوان‌عالی کشور اصلاحیه‌ای مبنی بر رد شدن«فرجام‌خواهی» به‌عمل‌آمده در پرونده «محمد قبادلو» منتشر کرد.

صبح امروز ۳ دی ۱۴۰۱ خبرگزاری دولتی «مهر» از پذیرفته شدن فرجام خواهی «محمد قبادلو» داده بود.

«مهر» نوشته بود که فرجام خواهی این معترض بازداشت شده نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در دیوان عالی کشور پذیرفته شده است. دیوان عالی کشور، پس از فرجام خواهی متهم محمد قبادلو نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، به استناد بند ۴ قسمت ب ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحی ۱۳۹۴ پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع نمود.

محمد قبادلو، از بازداشتی‌های اعتراضات سراسری٬ ۷ آبان ۱۴۰۱ توسط قاضی صلواتی٬ رییس شعبه ۱۵ انقلاب تهران محاکمه و به اعدام محکوم شده بود.

رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب دو وکیل تغیین شده توسط قبادلو را نپذیرفته و از مرکز مشاوران قوهٔ قضاییه برای او وکیل درخواست کرد. در نتیجه جلسه دادگاه بدوی این جوان با اتهام‌های «قتل یک مأمور پلیس» و «مجروح کردن پنج مأمور دیگر به علت تصادف با ماشین یگان ویژه» بدون حضور وکیل برگزار شد.

قاضی ابوالقاسم صلواتی او را ذیل عناوین «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به «اعدام» محکوم کرد.

اگرچه در بین مدارک، هیچ تصویری از محل جرم، مدارک پزشکی قانونی و دیگر مدارک که روال یک دادگاه در مورد تصادف است، وجود نداشته‌است.

از سوی دیگر مادر محمد قبادلو اعلام کرده  فرزندش به اختلال دوقطبی مبتلاست و در ماه‌های اخیر از درمان خودداری کرده‌است. محمد قبادلو نیز در دادگاه بیماری‌اش را انکار نکرد.

با این حال روابط عمومی دیوان‌عالی کشور اعلام کرد است: « ضمن رد فرجام‌خواهی به‌عمل‌آمده در پرونده محمد قبادلو، دادنامه نامبرده را مستنداً به شق الف ماده 469 قانون آیین دادرسی کیفری ابرام کرد.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

ادعای عجیب وزیر ارتباطات؛ سرعت اینترنت در ایران بیشتر شده است

۳ دی ۱۴۰۱
خواندن در ۳ دقیقه
ادعای عجیب وزیر ارتباطات؛ سرعت اینترنت در ایران بیشتر شده است