close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

مولوی عبدالحمید به خامنه‌ای: مشکلات کشور مغز متفکر می‌خواهد نه مداح

۲۳ دی ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
مولوی عبدالحمید به خامنه‌ای: مشکلات کشور مغز متفکر می‌خواهد نه مداح

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر «فراگیری» مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم ایران، گفت این مشکلات با سخنرانی ائمه جمعه و مداحان حل نمی‌شود.

این سخنان مولوی عبدالحمید کنایه‌ای به اظهارات اخیر علی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از مداحان است که در آن وی  بر نقش مداحان در دفاع از حکومت جمهوری اسلامی تاکید کرده و گفته بود «احساسات و نقش‌آفرینی» مداحان «در معرکه‌های حساس» به داد جمهوری اسلامی رسیده است.

مولوی عبدالحمید روز جمعه در خطبه‌های نماز زاهدان گفت: «مشکلات با سخنرانی ائمه جمعه و مداحان حل نمی‌شود. شعرا و مداحان کار دیگری دارند. برای این مشکل، نیاز به مغزهای متفکر و نخبگان و اندیشمندان و صاحبان تجربه دارید.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان امروز همچنین به اظهارات جنجالی اخیر محمدجواد لاریجانی، از چهره‌های تندرو حکومتی، علیه مهم‌ترین مسجد اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، واکنش نشان داد و گفت: «امیدواریم کسانی که حرف می‌زنند بفهمند چه حرفی می‌زنند.»

مولوی عبدالحمید بدون آن که مستقیما از آقای لاریجانی نام ببرد، گفت: «تعجب کردیم چگونه کسی جرات می‌کند ادعای اسلامی داشته باشد و خانه خدا را ضرار بخواند.»

لاریجانی چند روز پیش آقای عبدالحمید را به دامن زدن به «مسائل فرقه‌ای» متهم کرده و گفته بود: «مسجد مکی امروز به مسجد ضرار تبدیل شده است.»

امام جمعه زاهدان همچنین با تاکید بر اینکه « مشکلات مردم تنها اقتصادی نیست بلکه مردم خواهان آزادی هستند»، گفت که اگر شهروندان ایرانی به مشکلات کشور اعتراض کرده و یا انتقادی وارد کنند، با «تبعات» مواجه خواهند شد.

او این روند را محل انتقاد قرار داد و خواستار آزادی نویسندگان، روزنامه‌نگاران و جوانان معترض از زندان‌های جمهوری اسلامی شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

ادامه اعتراضات گسترده در پانزدهمین هفته پس از جمعه خونین زاهدان

۲۳ دی ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
ادامه اعتراضات گسترده در پانزدهمین هفته پس از جمعه خونین زاهدان