close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

علی‌رضا جهانبخش در گفت‌وگو با فردوسی‌پور: مردم هم زندگی خودشان را می‌کردند

۲۲ فروردین ۱۴۰۲
خواندن در ۳ دقیقه
علی‌رضا جهانبخش در گفت‌وگو با فردوسی‌پور: مردم هم زندگی خودشان را می‌کردند

«علی‌رضا جهانبخش»، بازیکن تیم فوتبال ایران که در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشت، در گفت‌وگویی با «عادل فردوسی‌پور»، در مورد اتفاقات و حواشی مربوط به تیم ایران در این مسابقات صحبت کرد. 

علی‌رضا جهانبخش در پاسخ به عادل فردوسی‌پور که از او در مورد ژست‌های بازیکنان مقابل دوربین فیفا و شکلک‌ها و خنده‌های خودش، همراه با «مهدی طارمی»، «سعید عزت‌الهی» و «کریم انصاری‌فرد» منتشر شد گفته است: «قرار نبود این عکس‌ها منتشر شود.»

این درحالی است که این عکس‌ها توسط فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی منتشر شد و به‌جز علی‌رضا جهانبخش و سه بازیکن دیگر، هیچ یک از بازیکنان تیم فوتبال ایران حاضر به انجام این حرکات نشده بودند. 

علی‌رضا جهانبخش همچنین گفته است: «تمام کسانی که از آن‌ عکس‌ها انتقاد کردند، در جمع خودشان، جمع‌های خودمانی داشتند.» 

او در بخشی از صحبت‌هایش با توجیه شادی گل بازیکنان ایران پس از گل‌زنی مقابل اروگوئه در یک بازی غیررسمی، دوستانه و فاقد ارزش گفته است: «بازیکنان اروگوئه از دقیقه اول به بازیکنان ما فحش می‌دادند و شادی بازیکنان برای گلی که در آخرین دقیقه به ثمر رسید، ناخودآگاه بود.» 

این درحالی است که گل ایران مقابل اروگوئه نه در آخرین دقیقه مسابقه، که در دقیقه ۷۷ بازی به ثمر رسید. 

علی‌رضا جهانبخش همچنین در توجیه صحبت‌های «کارلوس کی‌روش» سرمربی وقت این تیم در جام‌جهانی که اوضاع ایران را آرام و بدون مشکل نشان می‌داد گفته است: «این یک موضع‌گیری شخصی بود و ما نمی‌توانیم افراد را برای موضع‌گیری‌های شخصی نقد کنیم.» 

بهار سال ۱۴۰۱ رسانه‌های ایران از علی‌رضا جهانبخش و مهدی طارمی به‌عنوان بازیکنانی نام برده بودند که برای تغییر سرمربی تیم ملی، اخراج «دراگان اسکوچیچ» و بازگرداندن «کارلوس کی‌روش» به دفتر ریاست جمهوری رفته، و با «محمد مخبر» معاون اول رییس‌جمهور دیدار کرده بودند. 

مهدی طارمی همان زمان در حساب توییتری خود تایید کرد که در این ملاقات، قول دریافت حواله خودرو ۲ میلیارد تومانی نیز از نهاد ریاست جمهوری گرفته شده است. 

او در پاسخ به نقد عادل فردوسی‌پور که از او در مورد چرایی پست نگذاشتن و حمایت نکردن از مردم توسط بازیکنان پرسید گفته است: «بازیکنان تیم ملی آن زمان هر پستی می‌گذاشتند و هر کاری می‌کردند، اشتباه بود.»

او ادعا کرده که روی بازیکنان و خانواده بازیکنان، فشارهایی از سوی حکومت وجود داشت که سرود جمهوری اسلامی خوانده شود. 

علی‌رضا جهانبخش یکی از بازیکنان تیم فوتبال ایران در جام جهانی است که در اوج روزهای سرکوب معترضین، با انتشار یک استوری، تصویری شاد از ایران به نمایش گذاشت و خبر از بازگشت خود به کشور را داد. او همچنین در سال‌های اخیر، به کرات در صفحات اجتماعی خود از «فلسطین» و «غزه» حمایت کرده بود. 

علی‌رضا جهانبخش در پاسخ به سوال دیگر عادل فردوسی‌پور که از او پرسیده بود آیا تصور می‌کرد روزی مردم ایران برای شکست تیم ملی مقابل آمریکا به خیابان‌ها بریزند گفته است: «نه، ولی این شکاف بین مردم و تیم ملی، کنترل شده بود.» او مشخص نکرده که چه کسی، چه جریان و یا چه نهادی می‌خواست این شکاف شکل بگیرد.

با این وجود برخی از کاربران، رفتارهای بازیکنان تیم فوتبال در جام جهانی و همسو شدن کامل برخی از آن‌ها با سیاست‌های جمهوری اسلامی را دلیل اصلی این شکاف می‌دانند. 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

بلاگ

«آریا یکتا»، کنشگر جامعه ترنس: حقوق‌بشر انتخابی نیست

۲۲ فروردین ۱۴۰۲
رنگین کمان ایران
خواندن در ۵ دقیقه
«آریا یکتا»، کنشگر جامعه ترنس: حقوق‌بشر انتخابی نیست