close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

متولی موقوفه واگذارشده به عروس رئیس اوقاف: فشار می‌آوردند صدایش را درنیاوریم

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
متولی موقوفه واگذارشده به عروس رئیس اوقاف: فشار می‌آوردند صدایش را درنیاوریم

یک روز پس از افشاگری وحید اشتری درباره واگذاری صدها هکتار موقوفه در قزوین به مونا چایچیان، عروس رییس سازمان اوقاف کشور، خانواده متولی موقوفه، این واگذاری را تایید کردند.

ابوالفضل امینی‌ها‌، فرزند متولی حسینیه امینی‌ها، روز دوشنبه ۲۹ خرداد در مصاحبه با ایلنا گفت در خبرها آمده که این اراضی با یک میلیون تومان اجاره به خانم چایچیان‌ واگذار شده درحالی که اجاره بهای ماهانه حدوداً نهصد هزار تومان ماهانه است‌.

فرزند متولی خانه-حسینیه تاریخی امینی‌ها با بیان این که ماجرای اجاره این اراضی به عروس حجت الاسلام خاموشی، رییس سازمان اوقاف مربوط به دوره پیش از متولی شدن آن‌ها است گفت: من وقتی روی‌ کار آمدم‌ دیدم این خانم مستاجر ماست‌، اما به ما فشار می‌آوردند که صدایش را در نیاوریم.

امینی‌ها در پاسخ به سوالی درباره جزئیات این واگذاری گفت: من دنبال دردسر نمی‌گردم، فقط بدانید که این موضوع به دوره قبلی برمی‌گردد‌ و امضای متولی دوره قبل، پای قرارداد، صحت مطلبم را گواهی می‌کند.

روز گذشته «وحید اشتری»، فعال رسانه‌ای، در توییتر خود فاش کرد که یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین، به نام «حسینیه امینی‌ها»، به مونا چایچیان، عروس «حجت‌الاسلام خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف کشور، واگذار شده است.

سازمان اوقاف با انتشار اطلاعیه‌ای به افشاگری وحید اشتری واکنش نشان داده و مدعی شده موقوفه‌ی مذکوره از نوع موقوفات «غیرمتصرفی» است که تولیت خاص دارد و قرارداد واگذاری آن به مونا چایچیان بدون دخالت ریاست سازمان به تأیید تولیتِ موقوفه رسیده است.

سازمان اوقاف همچنین وحید اشتری را به شکایت قضایی تهدید کرده و در اطلاعیه خود نوشته است: حق شکایت سازمان از این فعال مجازی محفوظ بوده و اقدام خواهد شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

فلاحی‌ها؛ خانواده‌ای با اتهام‌های محاربه و افساد فی‌الارض در اوین

۲۹ خرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
فلاحی‌ها؛ خانواده‌ای با اتهام‌های محاربه و افساد فی‌الارض در اوین