close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

جیش‌العدل مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفت

۱۷ تیر ۱۴۰۲
خواندن در ۳ دقیقه
منابع محلی از زاهدان صبح امروز شنبه، خبر دادند که «افراد مسلح» به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله کرده‌اند. در این حمله دست‌کم یک مامور نیروی انتظامی کشته شده است.
منابع محلی از زاهدان صبح امروز شنبه، خبر دادند که «افراد مسلح» به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله کرده‌اند. در این حمله دست‌کم یک مامور نیروی انتظامی کشته شده است.

گروه جیش العدل با انتشار اطلاعیه‌ای، مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را بر عهده گرفت. این گروه در بیانیه کوتاه خود، کلانتری ۱۶ زاهدان را از «عوامل اصلی رخ دادن فاجعه جمعه خونین زاهدان» معرفی کرده است.

جیش‌العدل در بیانیه خود آورده است: «سازمان جیش‌العدل به اطلاع عموم می‌رساند فرزندان رشید آن‌ها در گردان استراتژیک فداییان عدل الهی موفق شده‌اند کلانتری ۱۶ زاهدان که از عاملان اصلی رخ دادن فاجعه جمعه خونین زاهدان است را مورد هدف قرار بدهند.»

بیانیه جیش العدل
بیانیه جیش العدل

منابع محلی از زاهدان صبح امروز شنبه، خبر دادند که «افراد مسلح» به کلانتری ۱۶ زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله کرده‌اند. در این حمله دست‌کم دو مامور نیروی انتظامی کشته شده است.

۱۷ تیر، وب سایت حال وش که گزارش‌های مربوط به مسائل استان سیستان و بلوچستان را منتشر می‌کند می‌گوید مهاجمان کلانتری را به تصرف خود درآورده‌اند و در برابر نیروهای حکومتی مقاومت می‌کنند.

بر اساس این گزارش درگیری شدید بین مهاجمان و نیروهای امنیتی ادامه دارد و نیروهای ویژه تمام خیابانهای زاهدان و ورودی و خروجی‌های منتهی به مسجد مکی و کلانتری ۱۶ را مسدود کردند.

حال وش می‌گوید پرواز پهپادها بر فراز منطقه درگیری هم ادامه دارد.

حال وش در ادامه گزارش‌های خود از زاهدان می‌گوید سپاه پاسداران امنیت شهر را در دست گرفته است و نیروهای خود را در سطح مرکز استان پراکنده است.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی و ماموران سپاه پاسداران از جمله با لباس شخصی در سطح شهر حضور دارند.

حال وش در ادامه گزارش های خود از زاهدان می گوید از دقایقی پیش تیراندازی در اطراف کلانتری شدت گرفته است.

منابع این رسانه گفته اند که صدای دو انفجار از درون کلانتری ۱۶ به گوش رسیده است.

بنا برگزارش حال‌وش، سپاه پاسداران امنیت شهر را در دست گرفته است و نیروهای خود را در سطح مرکز استان پراکنده است.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی و ماموران سپاه پاسداران از جمله با لباس شخصی در سطح شهر حضور دارند.

در همین حال خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می گوید که در جریان درگیری امروز، دو نفر از مهاجمان به کلانتری کشته شدند.

پیشتر دادستان زاهدان هم از کشته شدن یک مامور انتظامی خبر داده بود.

بنا بر گزارش کمپین فعالین بلوچ، شاهدان عینی گزارش دادند که در خیابان رازی حوالی محل درگیری تعدادی از بلوچهایی که محل حضور داشتند و در حال تردد بودند بازداشت شدند.

خبرگزاری‌های ایسنا و تسنیم گزارش داده‌اند که در این حمله دو نفر مجهز به «کمربند انتحاری» بوده‌اند و اقدام به «انفجار» کرده‌اند. در شبکه‌های اجتماعی به شنیده شدن صدای دو انفجار اشاره شده است.

خبرگزاری تسنیم دقایقی پیش به نقل از فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نوشت: «در این حمله، ۴ تروریست معاند با پوشش ارباب رجوع درب کلانتری آمده بودند.

او گفته «تروریست‌ها توسط عوامل کلانتری زمین‌گیر شدند» و در این درگیری ‌دو نفر از عوامل کلانتری «ستوان علی کیخا و سرباز وظیفه رشیدی» کشته شده‌اند.

تسنیم مدعی شده که «اوضاع امنیت اطراف کلانتری به حالت عادی برگشته و کلانتری ۱۶ زاهدان مشغول خدمات‌رسانی هستند.» با این وجود برخی از گزارش‌های رسیده به «حال وش» حاکی از تلفات بالای نیروهای نظامی در مواجهه با هجوم افراد مسلح به کلانتری ۱۶ دارد. 

همزمان «مولوی عبدالحمید»، رهبر پرنفوذ اهل سنت، در پیامی از مردم منطقه، به‌ویژه زاهدان، خواست که «ضمن حفظ آرامش و خویشتنداری، از هر نوع حرکت و عملی که باعث ناامنی می‌شود پرهیز کنند».

او در این پیام گفته: «اگرچه تاکنون ابعاد این جریان برای بنده مشخص نیست و از کیفیت این حمله و اینکه چه گروه یا افرادی پشت آن هستند بی‌اطلاع هستم، اما پیشاپیش نگرانی و برائت خویش را از هر نوع خشونت و حملۀ مسلحانه و هر حرکتی که باعث ناامنی باشد اعلام می‌دارم.»

منابع محلی همچنین دقایقی قبل اعلام کردند که دستکم یک  شهروند بلوچ در خیابان مهر ۵ زاهدان داخل حیاط منزل خود با تیراندازی و اصابت گلوله نیروهای تک تیرانداز مستقر در ارتفاعات کوه مجاور کلانتری ۱۶ مجروح شدند. منابعی در شبکه درمان شهر زاهدان گفته‌اند: «حدود ده نفر که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند را به بیمارستان نبی اکرم منتقل کرده اند و اکثر تیر خورده ها لباس محلی بلوچی به تن داشته اند» 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

ترانه علیدوستی: پاسپورتم در دست وزارت اطلاعات است

۱۷ تیر ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
ترانه علیدوستی: پاسپورتم در دست وزارت اطلاعات است