close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

افشای واگذاری بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین اوقافی به احمد علم‌الهدی

۱۹ تیر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
افشای واگذاری بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین اوقافی به احمد علم‌الهدی

وحید اشتری، فعال رسانه‌ای فاش کرد که یکی از بزرگترین موقوفات مشهد با نام «گوهرشاد» از سال ۱۳۹۶ به احمد علم‌الهدی، امام جمعه منصوب علی خامنه‌ای واگذار شده است.

اشتری روز دوشنبه ۱۹ تیرماه در توییتر خود نوشت که موقوفه واگذار شده، بیش از هزار هکتار زمین در مشهد و پنج هزار و ۷۰۰ «رَقبه سنددار» در چناران استان خراسان دارد.

این فعال رسانه ای با اشاره به اینکه این موقوفه درآمد هنگفتی دارد، نوشته طبق وقفنامه ۱۰ درصد این درآمد هنگفت، به عنوان حق‌ تولیت به «آقای علم الهدی» می‌رسد و ۱۰ درصد نیز جهت پرداخت دستمزد عوامل و کارکنان در نظر گرفته شده است.

وحید اشتری نوشته علم الهدی به محض اینکه متولی موقوفه می‌شود یک شماره حساب متعلق به خودش در بانک تجارت شعبه چهارراه لشکر مشهد برای واریز ۱۰ درصد حق تولیت معرفی می‌کند. 

به نوشته اشتری، علم الهدی همچنین یک وکالتنامه به خود اوقاف خراسان می‌دهد و انجام کلیه امور مالی، اداری، حقوقی و قضائی را به خودش واگذار می‌کند.

وحید اشتری در ادامه با بیان این‌که «مدیران مجموعه‌های زیر نظر رهبری در هر استان با اعلام نظر نماینده ولی فقیه در همان استان تعیین می‌شوند»، اعلام کرده که با «نظر مثبت آقای علم‌الهدی» در سال ۱۳۹۵ رئیس وقت اداره اوقاف خراسان تودیع و محمد جمشید احمدزاده جانشین او شد.

به نوشته اشتری، «مدیر تازه‌وارد اوقاف به یکی دو ماه نرسیده یکی از بزرگ‌ترین موقوفات استان را (حالا قانوناً یا غیرقانونی) به نماینده ولی‌فقیه اعطا کرده است.»

این فعال رسانه ای جریان موسوم به عدالتخواه همچنین با انتشار تصویر وکالت‌نامه‌ای عنوان کرده که پس از واگذاری این موقوفات به امام جمعه مشهد، احمد علم‌الهدی در وکالت‌نامه‌ای، «اداره موقوفه و در واقع اجرای وقف‌نامه را» مجدداً به محمد جمشید احمدزاده، رئیس اداره اوقاف، سپرده است.

اشتری در این باره گفته که «با یک حرکت ناپلئونی عجیب همان ناظر بر موقوفات، خودش مجری و پیمانکار» شده است و طبق وقف‌نامه، ۱۰ درصد از «درآمد هنگفت» این موقوفات به عنوان حق‌ تولیت به آقای علم‌الهدی می‌رسد.

«وحید اشتری»، در ۲۸ خرداد امسال هم در توییتر خود فاش کرده بود که یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین، به نام «حسینیه امینی‌ها»، به عروس «حجت‌الاسلام خاموشی»، رییس سازمان اوقاف کشور، واگذار شده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

بلاگ

تبعات حکم انجام خدمات عمومی رایگان به دلیل بی‌حجابی چیست؟

۱۹ تیر ۱۴۰۲
سوال و جواب حقوقی
خواندن در ۱ دقیقه
تبعات حکم انجام خدمات عمومی رایگان به دلیل بی‌حجابی چیست؟