close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

شهریار براتی‌نیا، فعال سیاسی از ترکیه به ایران دیپورت شد

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
شهریار براتی‌نیا، فعال سیاسی از ترکیه به ایران دیپورت شد

بنا به اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر»، «شهریار براتی‌نیا»، فعال سیاسی، شهروند اهل یاسوج و زندانی سیاسی سابق که از مدتی قبل بدون داشتن اجازه اقامت در ترکیه زندگی می‌کرده، به ایران دیپورت شده است.

یک منبع آگاه که درباره آقای براتی‌نیا با «ایران‌وایر» گفتگو کرده، می‌گوید که این زندانی سیاسی سابق، روز پنج‌شنبه، ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ حدود ظهر به وقت محلی، از کمپ «دوغوبایزید» در شرق ترکیه به سمت مرز ایران برده شده و در گمرک مرز بازرگان، تحویل ماموران ایران داده شده است.

مدتی قبل، کانال تلگرام سازمان حقوق‌بشری «هه‌نگاو» از صدور حکم ضبط وثیقه ٧٠٠ میلیون تومانی آقای براتی‌نیا  خبر داده و نوشته بود که او دو سال پیش توسط اداره اطلاعات سنندج بازداشت شده بوده است.

پیش‌تر، وب‌سایت حقوق‌بشری «هیرمان» که اخبار نقض حقوق شهروندان در مناطق لرنشین ایران را منعکس می‌کند نیز از احتمال دیپورت این فعال سیاسی خبر داده و نوشته بود: «درصورت تحویل شهریار براتی‌نیا به ایران، جان وی درخطر خواهد بود.»

فرد آگاهی که با ایران‌وایر گفتگو کرده، گفته است که آقای براتی‌نیا که مقیم یک کشور اروپایی بوده، چندی قبل سفری به ایران داشته و در این سفر بازداشت و مدتی را در زندان بوده است. او بعد از آزادی با قید وثیقه، ایران را ترک و به صورت قاچاق وارد خاک ترکیه شده و بدون داشتن اقامت قانونی در ترکیه حضور داشته که روز ۲۲ ماه ژوئن سال جاری، مصادف با اول تیر ۱۴۰۲ در استانبول بازداشت شده و به کمپی در استانبول منتقل شده است.

به گفته این شخص، شهریار براتی‌نیا بعدا به کمپ «دوغوبایزید» در شرق ترکیه منتقل شده و سرانجام به ایران تحویل داده شده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

اعتراف اجباری اعضای یک گروه موسیقی برای نواختن بر مزار غزاله چلابی

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
اعتراف اجباری اعضای یک گروه موسیقی برای نواختن بر مزار غزاله چلابی