close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

رای دستگیرشدگان مراسم مهرشاد شهیدی: زندان و شلاق پس از نماز جمعه

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
رای دستگیرشدگان مراسم مهرشاد شهیدی: زندان و شلاق پس از نماز جمعه

پایگاه خبری امتداد از ابلاغ دادنامه بازداشت‌شدگان در مراسم یادبود مهرشاد شهیدی، از جانباختگان اعتراضات سراسری در اراک خبر داده و نوشته متهمان این پرونده به زندان و شلاق پس از برگزاری نماز جمعه محکوم شده‌اند.

حسن رضایی، از وکلای این پرونده، روز شنبه ۱۱ شهریور به امتداد گفته این دادنامه برای کلیه متهمین (به غیر از یک نفر) در بردارنده حداکثر مجازات «توهین به مقدسات» یعنی ۵ سال حبس تعزیری نیز یک سال زندان برای اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» است.

رضایی همچنین گفته برای اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی، موکلین او به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری نیز محکوم شده اند که بنا بر تاکید قاضی صادر کننده رای، باید در مصلای بیت المقدس اراک، بعد از نماز جمعه و در ملأ عام اجرا شود.

روز ۵ مردادماه امسال، هم‌زمان با تاسوعا، جمعی از شهروندان اراکی بر مزار مهرشاد جمع شدند و شعار «مهرشاد روحت شاد» سر دادند. براساس اطلاع «ایران‌وایر»، شماری از شهروندان حاضر در این مراسم، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و با اتهامات ساختگی و جدی مواجه شدند.

ایران‌وایر هویت هفت تن از این شهروندان به نام‌های «وحیدرضا عربی»، «محمد سلطانی»، «ابوالفضل خوران»، «مجید و مهدی نیک‌عهد»، «مریم بستانی»، «رامتین ادریسی» و «محمد کمانی» را احراز کرده است.

عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی روز ۲۱ مرداد اعلام کرد برای این ۹ نفر کیفرخواستی با اتهامات «توهین به مقدسات»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی» و «تبلیغ علیه نظام» صادر شده است.

دادگاه این افراد در روز سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، تنها چهار روز پس از صدور کیفرخواست و بدون اطلاع قبلی برگزار شد و بر اساس اطلاع ایران‌وایر، وکلای این افراد امکان حضور در دادگاه را نیافتند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

ایونت سپیدار؛ گشتی در کسب و کار جدید روزنامه‌نگاران ایرانی

۱۱ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۳ دقیقه
ایونت سپیدار؛ گشتی در کسب و کار جدید روزنامه‌نگاران ایرانی