close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

پدر و خواهر «محمد حسن‌زاده»،از کشته‌شدگان اعتراضات، بازداشت شدند

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
«احمد حسن‌زاده»، پدر محمد حسن‌زاده از جان‌باختگان اعتراضات سراسری، در شهر بوکان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.   (تصویری از پدر محمدحسن زاده در مراسم خاکسپاری فرزندش)  همچنین امروز «سولماز حسن‌زاده»، خواهر محمد حسن‌زاده هم بازداشت و به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.
«احمد حسن‌زاده»، پدر محمد حسن‌زاده از جان‌باختگان اعتراضات سراسری، در شهر بوکان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است. (تصویری از پدر محمدحسن زاده در مراسم خاکسپاری فرزندش) همچنین امروز «سولماز حسن‌زاده»، خواهر محمد حسن‌زاده هم بازداشت و به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.

 

در ادامه فشار بر خانواده‌های دادخواه، امروز سه‌شنبه چهاردهم شهریور در آستانه سالگرد مهسا امینی، پدر و خواهر «محمد حسن‌زاده»، معترض کشته شده در اعتراضات، بازداشت شدند.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو روز سه‌شنبه خبر داد که «احمد حسن‌زاده»، پدر محمد حسن‌زاده از جان‌باختگان اعتراضات سراسری، در شهر بوکان به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

در این گزارش همچنین آمده است که «سولماز حسن‌زاده»، خواهر محمد حسن‌زاده هم بازداشت و به «مکانی نامعلوم» منتقل شده است.

سازمان حقوق‌بشری«:هه‌نگاو» پیش‌تر گزارش داده بود  که دست‌کم ۷۰ تن از اعضای خانواده‌های دادخواه طی پنج ماه اخیر بازداشت شده‌اند و فشار بر این خانواده‌ها در آستانه سالگرد مهسا(ژینا) امینی شدت گرفته است.

بر‌اساس اطلاع «ایران‌وایر»، امروز سه‌شنبه، ماموران امنیتی شهر سقز، یک ساعت قبل با یورش به منزل شخصی «صفا عائلی»، دایی «مهسا(ژینا) امینی» را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

در آخرین مورد از بازداشت خانواده‌های دادخواه می‌توان به بازداشت همراه با خشونت و ضرب و شتم فرزانه برزه‌کار مادر عرفان رضایی نوایی یکی از جان‌باختگان اعتراضات ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در آمل اشاره کرد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

انتقال رضا رمضان‌زاده، زندانی سیاسی به بند جرایم خطرناک زندان

۱۴ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
انتقال رضا رمضان‌زاده، زندانی سیاسی به بند جرایم خطرناک زندان