close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

سالگرد مهسا؛ دانیال عقیلی، زندانی سیاسی سابق بازداشت شد

۲۴ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
سالگرد مهسا؛ دانیال عقیلی، زندانی سیاسی سابق بازداشت شد

بر اساس اطلاعات رسیده به «ایران‌وایر»، «دانیال عقیلی»، از معترضان بازداشت شده که چندی پیش بعد از حضور در دادسرای اوین، مورد حمله دو مامور لباس شخصی قرار گرفته و مجروح شده بود، بازداشت شده است.

ماموران امنیتی با سه خودرو و چند موتور، حدود ساعت ۴ صبح روز جمعه، ۲۴ شهریور با حمله به منزل این جوان ۲۰ ساله، او را بازداشت کرده‌اند.

منبع آگاهی که با ایران‌وایر گفتگو کرده، می‌گوید که ماموران «اطلاعات سپاه» بعد از تفتیش منزل آقای عقیلی، به منزل پدرش نیز رفته و آن‌جا را نیز «زیرورو» کرده‌اند.

دانیال عقیلی، ساعاتی بعد از بازداشت در تماس کوتاهی به خانواده خود خبر داده که در زندان «اوین» است.

دانیال عقیلی اولین بار، در ۱۹ مهر ۱۴۰۱ در حوالی خیابان پیروزی تهران بازداشت شد. او در مدت چند روزی که در یک بازداشتگاه امن سپاه پاسداران نگهداری میشد، با سطل آب یخ، گرسنگی و اعدام مصنوعی شکنجه شده بود.

آقای عقیلی، روز شنبه، ۴ شهریور ۱۴۰۲ نیز به دادسرای اوین احضار شده بود. اما بعد از امتناع از امضا کردن تعهدنامه‌ای مبنی بر عدم شرکت در تجمعات سالگرد «مهسا امینی»، دو مامور لباس شخصی او را در حال حرکت از روی موتور با لگد پرت کردند. 

تصاویری و اسنادی که به ایران‌وایر رسیده، نشان می‌داد که سمت راست صورت دانیال عقیلی کاملا خراشیده شده و چشم او به‌شدت آسیب دیده بود. منبع ایران‌وایر همان زمان گفته بود که ترک‌هایی در جمجمه، استخوان فک و گونه او ایجاد شده و او برای مدتی تحت نظر پزشک بوده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

شروع اعتراضات زاهدان پس از سخنرانی مولوی عبدالحمید

۲۴ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
شروع اعتراضات زاهدان پس از سخنرانی مولوی عبدالحمید