close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ابراهیم رئیسی در نیویورک: پلیس هیچ‌گونه ضربه‌ای به مهسا امینی وارد نکرد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت زنان در ایران، صدمه جسمی به مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد را انکار کرد.
ابراهیم رییسی، رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است بعد از ظهر دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت زنان در ایران، صدمه جسمی به مهسا ژینا امینی در بازداشت گشت ارشاد را انکار کرد.

«ابراهیم رئیسی»، رییس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی که برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است، بعد‌از ظهر دوشنبه ۲۷شهریور۱۴۰۲، در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت زنان در ایران، صدمه جسمی به «مهسا (ژینا) امینی» در بازداشت گشت ارشاد را انکار کرد.

ابراهیم رئیسی که در حضور «جمعی از اندیشمندان سیاست خارجی آمریکا» سخنرانی می‌کرد، در ارتباط با کشته شدن مهسا ژینا امینی در بازداشت ماموران گشت ارشاد در شهریور سال گذشته، این اتفاقا را «حادثه» نامید و گفت: «سال قبل که دختر خانمی دچار حادثه شد، همه تحقیقات قطعی پزشکی نشان داد که هیچ گونه ضربه‌ای به او از ناحیه پلیس وارد نشده.»

اظهارات ابراهیم رئیسی در‌حالی صورت می‌گیرد که در یک‌سال گذشته «امجد امینی»، پدر مهسا امینی، بارها تایید کرده است که علائم مشاهده شده بر  پیکر فرزندش با گزارش سازمان پزشکی قانونی جمهوری اسلامی همخوانی ندارد و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند این گزارش را تایید کند.

آقای امینی تاکید کرده که با چشم خود دیده که روی پیکر دخترش، در ناحیه پشت گردن و گوش رد خون بوده و قسمت زیادی از بدن او از جمله پاهایش کبود شده بود.

در فایل صوتی که حاوی گفت‌وگو «ایران‌وایر» با «کیارش(اشکان)»، برادر مهسا ژینا امینی است او می‌گوید: «سر‌و‌صورت خواهرم باد کرده و پاهایش کبود شده است.»

صالح نیکبخت، وکیل خانواده مهسا ژینا امینی نیز، پیش‌از این در گفت‌وگوهای خود بر لزوم تشکیل کمیسیون پزشکی متشکل از پزشکان متخصصی که هر دو طرف این پرونده اظهارات آن‌ها را بپذیرند تاکید کرده و گفته بوود که قوه‌قضاییه جمهوری اسلامی تاکنون هیچ‌گونه دلایل قانع‌کننده‌ای به خانواده، وکلا و حتی جامعه علمی کشور مبنی‌بر طبیعی بودن مرگ این زن جوان ۲۲ ساله ارائه نکرده‌ است.

مقام‌ها و رسانه‌های جمهوری اسلامی پیش‌از اعلام نتیجه بررسی‌های پزشک قانونی، هرگونه ضرب‌وجرح مهسا ژینا امینی در گشت ارشاد را تکذیب کرده و ادعا می‌کردند که دلیل مرگ او «بیماری زمینه‌ای» بوده است.

امجد امینی، پدر مهسا، بارها در گفت‌وگو با رسانه‌های داخل و خارج ایران ادعای مطرح شده از سوی مقامات و رسانه‌های حکومتی مبنی بر بیمار بودن دخترش را رد کرده است.

اظهارات ابراهیم رئیسی مبنی‌بر اینکه آنچه بر خانواده مهسا امینی رفته است صرفا یک حادثه بوده، در‌حالی صورت می‌گیرد که یکی از نزدیکان مهسا ژینا امینی در گفت‌وگو با «رادیو فردا» قرار داده، گفته است که ماموران امنیتی همچنان اجازه حضور در آرامگاه مهسا را به خانواد امینی نداده‌اند.

ایران‌وایر پیش‌تر مطلع شده بود هم‌زمان با سالگرد مهسا در روز شنبه۲۵شهریور، ماموران امنیتی با محاصره خانه مسکونی پدر و مادر او، آن‌ها را در «حبس خانگی» قرار داده و اجازه خروج از خانه را به آن‌ها نداده بودند.

براساس گزارش‌های منتشر شده طی دو روز گذشته، «مژگان افتخاری» ‌و امجد امینی، مادر و پدر مهسا به آرامستان آیچی رفتند تا بر مزار دختر خود حاضر شوند، اما از مقابل این آرامستان، ماموران امنیتی مانع از ورود آن‌ها به محوطه داخل آرامستان شدند.

با گذشت سه روز از سالگرد مهسا ژینا امینی، آرامستان آیچی همچنان در محاصره نیروهای امنیتی است و اجازه ورود به آرامستان به هیچ‌کس داده نمی‌شود.

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

افزایش شاخص فلاکت در ایران به ۶۰.۴ درصد

۲۸ شهریور ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
افزایش شاخص فلاکت در ایران به ۶۰.۴ درصد