close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

یونس آزادبر: دست‌ و پایم را در بیمارستان به تخت زنجیر کردند

۱۱ مهر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
یونس آزادبر: دست‌ و پایم  را در بیمارستان به تخت زنجیر کردند

یونس آزادبر، فعال کارگری محبوس در زندان لاکان رشت، با ارسال پیامی از زندان به شرح انتقال او به بیمارستان پس از حمله صرع پرداخته و گفته در زندان پاها و و یک دست او را با دستبند و پابند به تخت بیمارستان زنجیر کردند.

آقای آزادبر در این پیام تلفنی که روز سه‌شنبه ۱۱ مهر به دست «ایران‌وایر» رسیده در معرفی خود می‌گوید: «اینجانب یونس آزادبر زندانی سیاسی در زندان لاکان رشت که پیش از این در دهه ۶۰ و سال‌های بعد از آن ۱۱ سال را در زندان‌های جمهوری اسلامی به سر بردم، هم اکنون نیز به رغم بیماری صرع در زندان لاکان رشت محبوس می‌باشم.»

این فعال کارگری زندانی در شرح انتقال خود به بیمارستان در اثر حمله صرع می‌گوید: «حوالی بامداد روز شنبه ۸ مهر با حمله صرع روبرو شدم که اگر عملکرد سریع هم بندی‌هایم نبود شاید سرنوشت دیگری برایم رقم می‌خورد.»

به گفته آقای آزادبر، حوالی ظهر روز یکشنبه ۹ مهر سرانجام اجازه انتقال او به بیمارستان خارج از زندان صادر شده و او در در بخش مغز و اعصاب بیمارستان پورسینای رشت بستری شده است.

او درباره شیوه نگهداریش در بیمارستان می‌گوید: «هر دو پای من به همراه دست راستم را با دست بند و پابند زنجیر بستند و اگر دست چپم سرم نداشت آن را هم زنجیر می‌کردند.»

وی ادامه می‌دهد که یکی از محافظان زندان به نام اسماعیل خسروی بر خلاف منشور بیمارستان با سلاح گرم بر سر او حاضر بوده و به او توهین های عقیدتی کرده است.

یونس آزادبر در این پیام تلفنی می‌پرسد: «از مدیر کل زندان استان‌های استان باید پرسید آیا حضور عوامل تحت امر او با سلاح مطابق قوانین تحت مجموعه اوست؟»

این زندانی سیاسی در پایان پیام خود به مسئولان زندان هشدار می‌دهد که مسوولیت بروز هرگونه اتفاق ناگوار برای او با توجه به بیماری صرع و نبود هرگونه امکانات در زندان متوجه آن‌ها است.

یونس آزادبر، بازنشسته مخابرات و فعال کارگری در استان گیلان، در ابتدای شهریور سال جاری از سوی شعبه اول بازپرسی عمومی و انقلاب در شهر سنگر به «محاربه، تبلیغ علیه نظام و عضویت در گروه‌های مخالف نظام» متهم شد.

یونس آزادبر که از بیماری صرع و مشکلات گوارشی رنج می‌برد، روز ۲۸ تیرماه سال امسال، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در منزل خود در شهر سنگر بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

او در دهه شصت نیز با اتهامات سیاسی به مدت هشت سال در زندان محبوس بوده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

سرقت دکل نفتی «متعلق به بابک زنجانی» در خوزستان

۱۱ مهر ۱۴۰۲
سرقت دکل نفتی «متعلق به بابک زنجانی» در خوزستان