close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خامنه‌ای بدون توجه به مدال‌آوران؛ تشکر از تیم فوتبال و زنان محجبه

۱ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
علی خامنه‌ای از زنان ورزشکار محجبه و بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی برای حمایت از غزه تشکمر کرد
علی خامنه‌ای از زنان ورزشکار محجبه و بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی برای حمایت از غزه تشکمر کرد

«علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، امروز چهارشنبه ۱آذر۱۴۰۲، به‌بهانه دیدار با مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی، بار دیگر دیدگاه‌های حکومتی و ایدئولوژی‌های سیاسی مورد‌نظر خود در ورزش ایران را تکرار و به‌عنوان تکلیف، یادآوری کرد. 

او در بخشی از صحبت‌هایش، از بازیکنان تیم فوتبال جمهوری اسلامی بابت انداختن «چفیه» بر گردن و حمایت از فلسطین و غزه تشکر کرد. 

بازیکنان تیم فوتبال ۲۵مهر۱۴۰۲، پیش از دیدار با اردن، در حمایت از غزه، با چفیه‌ وارد زمین شدند. این اتفاق در‌حالی افتاده بود که پیش‌تر بازیکنانی مانند «علی‌رضا جهانبخش» و «مهدی طارمی»، در زمان اعتراضات سراسری در ایران گفته بودند: «ما سیاسی نیستیم.» 

علی خامنه‌ای همچنین صرفا از زنان ورزشکاری در این دیدار تشکر کرده که بخش‌هایی از سیاست‌های مورد‌نظر حکومت را در رقابت‌های آسیایی هانگژو به نمایش گذاشتند. او گفته است: «از آن بانوی محترمی که با حجاب کامل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شد و آن بانوی ورزشکاری که هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد و نیز آن بانویی که با کودک خود روی سکوی مدال‌آوری رفت و با حرکت نمادین خود، احترام به خانواده و مادر را در دنیا برجسته کرد، صمیمانه تشکر می‌کنم.» 

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به مردان ورزشکار نیز تاکید کرده که در بازی‌های آسیایی، از رفتارهایی مانند «سجده کردن»، «دست به دعا برداشتن» و «بوسه بر پرچم جمهوری اسلامی» غافل نشوند. 

علی خامنه‌ای در این سخنرانی به‌کرات از ورزشکاران خواست از رقابت‌ با حریفان اسراییلی خودداری کنند. رهبر جمهوری اسلامی، ورزشکاران اسراییلی را «نماینده رژیم جنایتکار و تروریستی» نامید. او گفته است: «رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان‌الاقصی ضربه فنی شد و حماس نه به‌عنوان یک دولت و کشور با امکانات زیاد، بلکه به‌عنوان یک گروه مبارز توانست رژیم غاصب صهیونیست را با آن‌همه امکانات ضربه فنی کند.» 

علی خامنه‌ای همچنین از سکوت نهادهای بین‌المللی ورزشی به‌دلیل آن‌چه «کودک کشی» و «حمله به مدارس» از سوی اسراییل در غزه، خوانده، انتقاد کرده است. 

رهبر ۸۴ ساله ٰجمهوری اسلامی در این دیدار در مورد مسائل فنی ورزش، از‌جمله «خصوصی سازی باشگاه‌ها»، «قراردادهای ورزشی بازیکنان» و «حضور مربیان خارجی»، نیز اظهارنظر کرد و از دولت «ابراهیم رئیسی» خواست به موضوع «تشکل مافیای داخلی و مشکلات اخلاقی در ورزش» ورود کند. 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

تشکیل پرونده تازه برای مریم شکرانی، دبیر اقتصادی روزنامه شرق

۱ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
تشکیل پرونده تازه برای مریم شکرانی، دبیر اقتصادی روزنامه شرق