close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

فرانس بکن‌بائر، قیصر فوتبال آلمان، درگذشت

۱۸ دی ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
فرانس بکن‌بائر، قیصر فوتبال آلمان، درگذشت

«فرانس بکن‌بائر» اسطوره فوتبال آلمان و جهان، امروز در سن ۷۸ سالگی درگذشت. 

رسانه‌های جهان، به نقل از خانواده آقای بکن‌بائر، خبر از درگذشت مردی دادند که سال‌ها به عنوان بازیکن، مربی و مدیر، به تمامی افتخارات ممکن در فوتبال اروپا و جهان دست یافته بود. 

خانواده فرانس بکن‌بائر در بیانیه‌ای نوشته‌اند: «با اندوه عمیق اعلام می‌کنیم که همسرم و پدرمان فرانس بکن‌باوئر دیروز یکشنبه در کنار خانواده‌اش با آرامش و در خواب درگذشت. از شما می‌خواهیم که اجازه دهید در سکوت عزاداری کنیم و از پرسیدن سؤال بیشتر خودداری کنید.

آقای بکن‌بائر از سال ۲۰۱۵ و پس از درگذشت پسرش (استفان) که در ۴۴ سالگی درگذشته بود، گوشه عزلت گزید. برخی او را در حومه شهر «سالزبورگ» اتریش دیده بودند که در خانه‌ای دورتر از مناطق شهری زندگی می‌کرد. 

فرانس بکن‌یائر به عنوان بازیکن، چهار بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال آلمان و سه بار به عنوان بهترین بازیکن فوتبال اروپا انتخاب شد. او با تیم ملی آلمان به عنوان بازیکن و مربی فاتح جام جهانی فوتبال شده بود؛ در سال ۱۹۷۴ به عنوان بازیکن و سال ۱۹۹۰ به عنوان مربی. 

او همچنین به عنوان بازیکن به عناوینی همچون قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ، جام باشگاه‌های جهان (۱۹۷۶) و قهرمانی جام ملت‌های اروپا با تیم ملی آلمان دست یافته بود. 

فرانس بکن‌بائر مدت‌ها از هواداران فوتبال ایران شناخته می‌شد و در زمان مدیریتش در باشگاه بایرن، نقش کلیدی در حضور «علی دایی»، «وحید هاشمیان» و «علی کریمی» در این باشگاه را داشت. 

او مؤسسهٔ خیریه‌ای نیز به نام خودش در آلمان دایر کرد که وظیفه‌اش را کمک به معلولان و پناهجویان قرار داده بود. 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

شهلا لاهیجی، فعال حقوق زنان و مدیر انتشارات روشنگران درگذشت

۱۸ دی ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
شهلا لاهیجی، فعال حقوق زنان و مدیر انتشارات روشنگران درگذشت