close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

اعتراض به وضعیت بد معیشتی؛ تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز و شوش

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
اعتراض به وضعیت بد معیشتی؛ تجمع بازنشستگان تأمین اجتماعی اهواز و شوش

جمعی از بازنشستگان تامین‌اجتماعی در دو شهر اهواز و شوش امروز یکشنبه ۲۳اردیبهشت۱۴۰۳ بار دیگر در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق مطالبات خود، مقابل سازمان تامین‌اجتماعی شهرستان یک تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگان اهواز در تجمع خود همچنین به ادامه بازداشت «مریم زلکی»، فعال صنفی که در تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی و معلمان اهواز در روز ۱۱اردیبهشت ۱۴۰۳ بازداشت شده بود، اعتراض کردند.

در ویدیوهایی که از تجمع بازنشستگان اهواز به دست «ایران‌وایر» رسیده است، معترضان شعارهای «رییسی دروغگو، حاصل وعده‌هات کو»، «فقط کف خیابون، به دست میاد حق‌مون» و «کشتی بازنشسته، چرا به گل نشسته» سر می‌دهند.

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی

شورای بازنشستگان ایران با صدور بیانیه‌ای که ۲۱اردیبهشت۱۴۰۳در مورد دور تازه اعتراضات بازنشستگان می‌نویسد: «در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه "مداخله غیرقانونی دولت" و "بی‌توجهی به قوانین موجود در افزایش حقوق"، کانون‌های بازنشستگی هم به‌خاطر «انفعال و مماشات با مقامات حکومتی» با انتقاد بدنه بازنشستگان مواجه شده‌اند.»

به گفته این شورا: «کانون‌های بازنشستگی که نمایندگان‌ آن تحت انتخابات‌های کنترل شده حکومتی و با تایید مقامات بالا دست و با ترفندهای عجیب‌وغریب و اغلب رابطه‌های غیرعلنی بر سر کار می‌آیند، راه را برای حضور نمایندگان مستقل، تنگ و سخت می‌کنند. بعد از انتخاب هم، از جیب بازنشستگان تامین هزینه می‌شوند.»

شورای بازنشستگان ایران در ادامه می‌افزاید: «یعنی سیستم انتخابات و تایید نمایندگان با دولت و نهادهای امنیتی است، اما بودجه‌اش بر گردن بازنشستگان می‌افتد. کارنامه چهل ساله این تشکل‌ها که بیش از سه هزار عضو به‌عنوان هیات مدیره دارند، نشان می‌دهد که همواره در هم‌سویی با سیاست دولت‌های مختلف و جناح بندی‌های آن عمل کرده و اقدامات موثری برای بازنشستگان نداشته‌اند. از صدها کانون و هزاران عضو در هیات مدیره‌های آن در سراسر ایران، آبی برای بازنشستگان تامین اجتماعی گرم نشده است.»

براساس بیانیه شورای بازنشستگان ایران، «کانون‌های بازنشستگی، تبدیل به تشکل‌های زرد بی خاصیتی شده‌اند که بازنشستگان با آگاهی از موقعیت و نقش بی‌تاثیری آن‌ها، خود به‌طور مستقل راه خیابان را انتخاب کرده و بی‌توجه به توصیه‌های کانون‌ها و نقش سرعت‌گیر آنان، با اعمال اراده مستقیم خود، مطالبات را در کف خیابان، جلوی افکار عمومی جامعه مطرح می‌کنند. آنچه که تاکنون به دست آورده‌اند به یمن همین حضور مداوم و اراده خودشان بوده که با شعار "تا حق خود نگیریم، از پا نمی‌نشینیم" مصمم به ادامه آن هستند.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

اعزام عزیز قاسم زاده فعال صنفی و معلم زندانی به مرخصی درمانی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۴ دقیقه
اعزام عزیز قاسم زاده فعال صنفی و معلم زندانی به مرخصی درمانی