close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

یک کودک متهم و یک زن در میان هشت اعدام‌شده آذربایجان غربی

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
یک کودک متهم و یک زن در میان هشت اعدام‌شده آذربایجان غربی
بر اساس گزارش رسانه‌های حقوق بشری شمار زندانیان اعدام شده در زندان‌های میاندوآب، سلماس و ارومیه در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به هشت تن رسید که دستکم یک تن از آن‌ها کودک مجرمی به نام رامین سعادت بوده است.

بر‌اساس گزارش رسانه‌های حقوق‌بشری، شمار زندانیان اعدام شده در زندان‌های میاندوآب، سلماس و ارومیه در روز شنبه ۲۹اردیبهشت۱۴۰۳ به هشت تن رسید که دست‌کم یک تن از آن‌ها، کودک‌مجرمی به نام «رامین سعادت» بوده است.

رامین سعادت که بامداد شنبه ۲۹اردیبهشت١٤٠٣در ۲۰ سالگی با اتهامات مرتبط به قتل اعدام شد، در زمانی که ۱۶ سال و ۵ ما سن داشت در یک نزاع جمعی بازداشت شده بود. او اهل روستای «دولت‌آباد» میاندوآب بود و گفته شده که در جریان دادرسی بارها گفته بود ضربات منجر به قتل توسط او انجام نگرفته و بی‌گناه است.

بامداد شنبه ۲۹اردیبهشت۱۴۰۳، همچنین زنی به نام «پروین موسوی»، شهروند ۵۳ ساله اهل مراغه با اتهامات مرتبط با جرائم «مواد‌مخدر» در زندان مرکزی ارومیه اعدام شد.

این زندانی روز پنجشنبه ۲۷اردیبهشت١٤٠٣ جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود. پروین موسوی، درحالی اعدام شد که متهم ردیف سوم پرونده و زندانی مبتلا به سرطان بوده است.

خانم موسوی از ۱۳۹۹ به‌اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر بازداشت و به اعدام محکوم شده بود.

هم‌زمان در زندان مرکزی ارومیه، حکم اعدام یک زندانی به نام «یوسف سعیدی»، ۳۲ ساله و اهل روستای «دوبره» از توابع منطقه ترگور ارومیه به اجرا درآمد.

این زندانی نیز با اتهامات مواد‌مخدر به اعدام محکوم شده و از روز ۲۷اردیبهشت برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود.

«رامین لوندپور»، ۲۷ساله و اهل روستای «خرگوش» از توابع منطقه صومای برادوست ارومیه، «پرویز قاسمی» ٣۵ ساله و اهل روستای «زیندشت» از توابع شهرستان سلماس و «منصور ناصری»، ۴۵ ساله و اهل بوکان نیز که از روز ۲۷اردیبهشت سال جاری با هدف اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند، روز شنبه ۲۹اردیبهشت۱۴۰۳ در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند.

هر سه این زندانیان با اتهامات مواد مخدر در زندان بودند.

زندان سلماس؛ اعدام دو نفر با اتهامات مرتبط با «مواد مخدر»

«کاوه باشنگه»، شهروند اهل مهاباد و «اصغر حاجی‌زاده»، ۴۵ ساله متاهل و پدر سه فرزند اهل سلماس نیز بامداد شنبه ۲۹اردیبهشت۱۴۰۳ با اتهامات مرتبط با جرائم مواد‌مخدر در زندان سلماس اعدام شدند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بازداشت سوسن حسن‌زاده، فعال مدنی و مدرس زبان کردی در بوکان

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت سوسن حسن‌زاده، فعال مدنی و مدرس زبان کردی در بوکان