close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

مسعود پزشکیان بر «سرسپردگی» خود به رهبری تاکید کرد

۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
مسعود پزشکیان بر «سرسپردگی» خود به رهبری تاکید کرد

«مسعود پزشکیان»، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در جلسه‌ای در دانشگاه تهران بر «سرسپردگی» خود به «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرد و از دانشجویان خواست به اعتقاد او به رهبری احترام بگذارند.

پزشکیان روز یکشنبه۲۷خرداد خطاب به دانشجویان دانشگاه تهران گفت: «اگر عقیده من مبنی‌بر احترام و سر سپردن به رهبری را قبول ندارید، حق ندارید به من توهین کنید. آزادی به این معنا نیست که به هرکه می‌خواهیم توهین کنیم.»

این کاندیدای جناح اصلاح‌طلب حکومت ایران در سخنان امروز خود همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا «طرح نور» و «گشت ارشاد» در دولت او ادامه خواهد داشت، گفت: «تا جایی که بتوانم، جلوی گشت ارشاد را خواهم گرفت.»

پزشکیان با‌این‌حال از دادن وعده برچیدن گشت‌های ارشاد خودداری کرد و گفت: «اگر وعده بدهم، دروغ گفته‌ام؛ باید با آن‌ها صحبت کنم تا قانع شوند.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به درخواست دانشجویان برای آزادی زندانیان سیاسی نیز گفت: «زندانیان سیاسی در محدوده من نیست و اگر بخواهم کاری هم بکنم، اختیار آن را ندارم که کاری کنم.»

او افزود: «اگر مقامی به شما وعده آزادی زندانیان در قوه مجریه را داد، به شما خیانت کرده است و فریب داده و من اهل دروغ درباره کاری که نمی‌توانم بکنم، نیستم. آنان که برای رای وعده‌ای خارج اختیار خود دادند، اشتباه کردند.»

مسعود پزشکیان در این جلسه همچنین با ادعای اینکه در عرض پنج ماه می‌تواند جلوی فساد را  بگیرد گفت: «من اجیر کسی نیستم. همیشه طرف مردم بودم و نه طرف قدرتمندان. حق با مردم است و ما باید مشکل آن‌ها را حل کنیم.»

او همچنین اشاره گذرایی به اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» کرد و گفت: «در جریان مهسا امینی، من تنها کسی بودم که صحبت کردم و چیزی نگفتم که اعتقاد خود را زیر سوال ببرم. این اعتقاد واقعی من است که باید حق و حقوق همه افراد حفظ شود.»

کاندیدای اصلاح‌طلبان حکومتی در سخنانش از برخوردهای امنیتی با دانشجویان نیز انتقاد کرد و گفت: «نوع برخورد با اساتید را نمی‌پذیرم و اجازه نخواهم داد که با آن‌ها برخورد شود؛ حتی اگر اعتقادشان با من نخواند، به آن‌ها احترام می‌گذارم.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بازداشت چهار روحانی اهل سنت به دست نیروهای امنیتی در ارومیه

۲۷ خرداد ۱۴۰۳
خواندن در ۱ دقیقه
بازداشت چهار روحانی اهل سنت به دست نیروهای امنیتی در ارومیه