close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

معاون سابق آموزش‌وپرورش: تجدید نظر اساسی در آموزش طبقاتی لازم است

۶ تیر ۱۴۰۳
ایران‌وایر
خواندن در ۲ دقیقه
معاون سابق آموزش‌وپرورش: تجدید نظر اساسی در نظام آموزش طبقاتی لازم است
معاون سابق آموزش‌وپرورش: تجدید نظر اساسی در نظام آموزش طبقاتی لازم است

رضوان حکیم زاده، معاون سابق وزیر آموزش و پرورش معتقد است اگر نظام آموزشی را بستری برای رشد و بالندگی فرزندان این کشور می‌دانیم حتما باید تجدید نظر اساسی در نظام آموزش طبقاتی که امروزه شکل گرفته است، ایجاد کنیم.

ایلنا نوشت، این مقام سابق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار مهمی که برای نهاد آموزش و پرورش باید انجام شود افزایش بهره‌وری است، تاکید کرد:« آن سرمایه‌ای که از وقت دانش آموز و معلم تحت عنوان فرصت‌های یاددهی و یادگیری در مدارس گرفته می‌شود باید صرف آموختن مهارت‌هایی شود که در رشد فردی و رشد اجتماعی و توسعه همه جانبه مفید است. مهارت‌های اساسی که دانش ‌آموزان ما را قادر کند که بتوانند برای زندگی خودشان وجامعه افراد موثری باشند و این مستلزم تغییر در برنامه‌های درسی است.»

حکیم‌زاده درباره بی ثباتی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش در سالهای اخیر گفت: «در دولت‌های یازدهم و دوازدهم شاهد تغییرات گسترده مدیریتی در آموزش و پرورش بودیم. شخصا در دوره مسئولیتم با ۴ وزیر و دو سرپرست و جمعا ۶ مدیر کار کرده‌ام. در دولت سیزدهم نیز همین اتفاق افتاد با احتساب دو نفری که برای آموزش و پرورش انتخاب شدند و رای نیاورده‌اند، در کمتر از سه سال ۴ بار تصمیم‌گیری درباره مدیریت آموزش و پرورش اتفاق افتاد.»

به گفته او در سالهای اخیر بسیاری از پروژه‌های ملی مانند ارتقای مهارت‌های زبانی و سواد خواندن و نوشتن کودکان متوقف شد و این به دلیل تغییراتی است که اتفاق افتاد.

معاون سابق وزیر آموزش و پرورش همچنین  به اینکه حقوق معلمان حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد به صورت میانگین از سایر کارکنان دولت کمتر است اشاره کرد.

او تقویت مدارس دولتی و مدارس مناطق محروم را  مستلزم بکارگیری نیروی انسانی باکیفیت و دادن مشوق‌ها برای ماندگاری آن‌‌ها در مناطق محروم و ایجاد زیرساخت‌های فناوری در عصری که آموزش به سمت هوش مصنوعی می‌رود دانست. به گفته او شکاف دیجیتالی باعث ایجاد فاصله بیشتر بین فرصت‌های یادگیری برای فرزندان خانواده‌های برخوردار و کمتر برخوردار می‌شود.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

ویدیو

انتخابات غیرمنتظره؛ در مناظره آخر کاندیداها چه گذشت؟

۶ تیر ۱۴۰۳
ایران وایر
خواندن در ۱ دقیقه
انتخابات غیرمنتظره؛ در مناظره آخر کاندیداها چه گذشت؟