close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

عبدالله مهتدی: بایکوت انتخابات در کردستان کامل بود

۸ تیر ۱۴۰۳
خواندن در ۲ دقیقه
عبدالله مهتدی: بایکوت انتخابات در کردستان کامل بود

عبدالله مهتدی دبیر کل حزب کومله کردستان ایران، از تحریم انتخابات ریاست جمهوری توسط شهروندان ایرانی ستایش کرد و گفت بایکوت انتخابات در کردستان کامل بود.

آقای مهتدی، روز جمعه ۸ تیر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت شواهد تاکنونی حاکی از نرخ مشارکت بسیار پائین در تهران و سایر نقاط ایران است.

او تاکید کرد: همە گزارشهای مستند میدانی از  حوزەهای رأی گیری شهرها و روستاها نشان میدهد کە بایکوت انتخابات در کردستان کامل بودە و نمایش رأی گیری رژیم با وجود همە ترفندها و التماسها با شکست مفتضحانەای روبرو شدە است. 

مهتدی بایکوت انتخابات ریاست‌جمهوری را «یک امتناع بزرگ، یک رو در روئی اجتماعی، یک نافرمانی مدنی آشکار» و ادامه نبردهای جنبش «زن، زندگی، آزادی» و اعتصاب‌های موفق کردستان دانست.

بر اساس گزارش‌های رسیده به ایران‌وایر،  تا ساعت یازده شب، مشارکت در استان کردستان کمتر از ۲۵ درصد بوده و از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر واجدین شرایط کمتر از ۳۰۰ هزار نفر رأی داده‌اند.

شاهزاده رضا پهلوی نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد «همه شواهد، گزارش‌های میدانی، و تصاویر فراوان از حوزه‌های خالی رای‌گیری در سراسر کشور، حکایت از نه قاطع ملت ایران به مضحکه‌ی سیرک انتخابات رژیم دارد.»

او افزود: «این بایکوتِ گسترده که حتی حامیان و وابستگان جمهوری اسلامی نیز به آن اعتراف کرده‌اند، نشان‌دهنده‌ اراده راسخ شما ملت برای عبور از این رژیم نامشروع و ضدایرانی است.»

حسین رونقی، فعال مدنی مخالف جمهوری اسلامی نیز «تحریم گسترده و عدم مشارکت مردم» در انتخابات را  «نشان‌دهنده مخالفت، نارضایتی و اعتراض عموم ایرانیان به وضعیت موجود» دانست.

آقای رونقی تاکید کرد: «این عدم مشارکت در نمایش انتخابات، یک «نه» بزرگ به کلیت حکومت «جمهوری اسلامی» است که دهه‌هاست ایران را اشغال کرده و مردم را در اسارت نگه داشته است.»

این زندانی سیاسی سابق در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «"نه" متحد و حرکت همبسته اما خاموش مردم نشان داد که "قدرت" در دست کیست. مردمی که اینگونه هوشمندانه انتخاب‌های خاموش می‌کنند، نه تنها امروز، بلکه در فرداهای دیگر نیز شگفتی‌هایی رقم خواهند زد که هیچ بلندگویی توان پیش‌بینی آن را نخواهد داشت. این رای خاموش نبود، یک انتخاب پرقدرت بود.»

او افزود: «این اقدام شجاعانه با تمام فشارهای اجتماعی، اقتصادی، احکام شلاق، زندان و اعدام بیانگر همبستگی ملی نانوشته بین مردم است و پیام روشنی به حاکمان و جهانیان دارد؛ اینکه جمهوری اسلامی، نماینده ایران و مردم آن نیست و سیاست‌های مخرب این حکومت هیچ سنخیتی با خواست مردم ایران ندارد. ایرانیان خواهان تغییرات بنیادین سیاسی و تغییر حکومت در ایران هستند. این کنش متحدانه مردم ایران، گامی مؤثر برای پیشبرد منافع جمعی در راستای دموکراسی و آزادی است.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

رای‌دهندگان در جنوب شهر جلیلی و قالیباف را می‌خواهند، شمال شهر؛ پزشکیان

۸ تیر ۱۴۰۳
شما در ایران وایر
خواندن در ۴ دقیقه
رای‌دهندگان در جنوب شهر جلیلی و قالیباف را می‌خواهند، شمال شهر؛ پزشکیان