close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
گزارش

خامنه ای به نامه مولوی عبدالحمید درمورد تبعیض علیه سنی ها پاسخ داد

۱۵ شهریور ۱۳۹۶
ایران وایر
خواندن در ۲ دقیقه
خامنه ای به نامه مولوی عبدالحمید درمورد تبعیض علیه سنی ها پاسخ داد


پاسخ خامنه‌ای به عبدالحمید در مورد تبعیض علیه سنی‌های ایران

رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان که درباره «تبعیض» نسبت به اهل سنت انتقاد کرده بود، نوشت: ارکان جمهوری اسلامی موظفند «بر اساس قانون اساسی» بین ایرانیان تبعیض روا ندارند.

خبرگزاری ایسنا متن این نامه که از سوی محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر آیت‌الله علی خامنه‌ای امضا شده را منتشر کرده‌است.علی  خامنه‌ای در این نامه نوشته است: «همه ارکان جمهوری اسلامی موظفند بر اساس معارف دینی و قانون اساسی هیچگونه تبعیض و نابرابری بین ایرانیان از هر قوم و نژاد و مذهبی روا ندارند.» این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی و تأکید او بر رفع تبعیض‌ها «بر اساس قانون اساسی» در حالی بیان می‌شود که در اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مذهب رسمی کشور، مذهب شیعه اثنی‌عشری اعلام شده است و همین اصل پیروان سایر ادیان  را از بسیاری از حقوق شهروندی محروم می کند.
 

ولایتی در مورد همه‌پرسی کردستان: از تمامیت اراضی عراق دفاع می‌کنیم

مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌الملل ضمن اظهار نارضایتی از همه‌پرسی پیش رو در کردستان عراق گفت که ایران از تمامیت اراضی عراق دفاع و حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌اکبر ولایتی در یک نشست خبری دربارهٔ همه‌پرسی کردستان عراق اظهار کرد: «از تمامیت اراضی عراق و کشورهای منطقه دفاع و حمایت می‌کنیم و دولت عراق با این همه‌پرسی مخالف است.» دبیرکل مجمع بیداری اسلامی همچنین افزود که «همه‌پرسی به تمامیت ارضی عراق لطمه می‌زند و مقدمه تجزیه این کشور است.»

 

بازداشت 11 تن در  جریان تجمعات اعتراضی در شهرستان بانه

بنابر گزارش‌ها از بانه، در استان کردستان ایران، اعتراض‌ها به کشته شدن دو تن از کولبران این شهرستان همچنان ادامه دارد و تعطیلی تمامی واحدهای صنفی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت.

بر پایه گزارش های منتشر شده در رسانه ها در تجمعات روز گذشته دست‌کم ۱۱ تن از معترضان بازداشت شده‌اند و حضور گسترده نیروهای امنیتی روز چهارشنبه وضعیتی امنیتی را در این شهر حاکم کرده است. تیراندازی مأموران مرزی بانه به سوی گروهی از کولبران در نزدیکی روستای هنگ‌ژال، روز دوشنبه به کشته شدن دو نفر از کولبران منجر شد. مقام‌های قضایی استان کردستان روز سه‌شنبه از شناسایی و بازداشت پنج متهم در این پرونده خبر دادند.

 

افزایش حیوان‌گزیدگی و نگرانی‌ها درباره شیوع هاری در سیستان و بلوچستان

یک مقام بهداشتی در استان سیستان بلوچستان می‌گوید آمار حیوان‌گزیدگی توسط سگ‌های ولگرد در منطقه نسبت به سال قبل افزایشی چشمگیر داشته است.

جواد اکبری‌زاده، معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل، به  خبرگزاری ایرنا گفته است در سال جاری تاکنون دست‌کم ۵ نفر، شامل سه شهروند ایرانی و دو شهروند افغان، بر اثر ابتلا به بیماری هاری جان باخته‌اند. وی با اشاره به هزار و چهارصد مورد حیوان گزیدگی در سال گذشته گفته است این آمار در سال جاری تاکنون از مرز هزار و دویست مورد گذشته است و به گفته او، «زنگ خطر برای منطقه» به صدا درآمده است.

 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان‌وایر

کول بر بانه‏ ای:خانواده ها چه گناهی دارند که هر روز عزادار...

۱۵ شهریور ۱۳۹۶
خواندن در ۶ دقیقه
کول بر بانه‏ ای:خانواده ها چه گناهی دارند که هر روز عزادار یک نفر هستند