close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و نهاد ایرانی دیگر را تحریم کرد

۲۳ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
اتحادیه اروپا ۳۲ فرد و نهاد ایرانی دیگر را تحریم کرد

وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۳ آبان توافق کردند که ۲۹ فرد و ۳ سازمان و نهاد وابسته به حکومت جمهوری اسلامی را که در سرکوب معترضان، اعم از سرکوب فیزیکی و مجازی دست داشته اند، تحریم کنند.

بر اساس فهرستی که وب‌سایت اتحادیه اروپا منتشر کرده، افراد تحریم شده شامل ۴ نیروی گشت ارشادی که مهسا امینی را بازداشت کرده‌اند، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی در استان‌هایی که سرکوب‌ها مرگ بارتر بوده، از جمله سیستان و بلوچستان، کردستان، مازندران، اردبیل، آذربایجان غربی و البرز، هستند.

همچنین، «ابراهیم کوچک‌زایی»، فرمانده پلیسی که به دختر ۱۵ ساله بلوچ تجاوز کرده بود، «کیومرث حیدری»، فرمانده نیروی زمینی ارتش، «وحید مجید»، رئیس پلیس فتای ایران و «احمد وحیدی»، وزیر کشور به‌دلیل بازداشت‌های خودسرانه و نقش آن‌ها در سرکوب وحشیانه اعتراضات اخیر تحریم شده‌اند. 

۳ نهاد تحریم شده توسط اتحادیه اروپا نیز «بنیاد تعاون سازمان بسیج مستضعفان»، «پرس تی‌وی» و شرکت «ابرآروان»، اعلام شده‌اند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده که پرس تی‌وی را به‌دلیل تهیه و پخش ویدیوهای اعترافات اجباری از بازداشت شدگان و شرکت خصوصی ابرآروان را به دلیل همکاری آن با دستگاه‌های امنیتی ایران برای فیلترینگ و قطع اینترنت تحریم کرده است.

«آنالنا بربوک»، وزیر خارجه آلمان پیش‌تر در  یک برنامه تلویزیونی از همکاری یک شرکت ثبت شده در آلمان به‌نام «سافت‌کلاود» با ابرآروان خبر داده بود.

به گزارش دویچه‌وله، این تحریم‌ها که در روز دوشنبه ۲۳ آبان‌ به تصویب رسیده،«حلقه درونی» سپاه پاسداران را هدف قرار خواهد داد که مسئولیت سرکوب مرگ‌بار معترضان توسط نیروهای امنیتی مستقیما برعهده آن‌هاست. 

بر اساس این گزارش، افراد تحریم شده از ورود به اتحادیه اروپا منع خواهند شد و هرگونه دارایی آن‌ها در این اتحادیه مسدود خواهد شد.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز تحریم‌هایی را در ماه اکتبر علیه ۱۱ فرد و ۴ نهاد وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، از جمله پلیس امنیت اخلاقی موسوم به «گشت ارشاد»، اعمال کرد.

همزمان آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان نیز در توئیتر خود نوشته است که دولت آلمان موفق شده، بررسی وضعیت نقض حقوق‌بشر در ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل بکشاند.

در همین باره، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز از نشست ویژه خود در روز سوم آذر‌ماه خبر داده نوشته است که این نشست ویژه به‌منظور «بررسی وضعیت رو به‌ وخامت حقوق‌بشر در ایران» برگزار خواهد شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

رنگین کمان ایران

حضور جامعه رنگین‌کمانی در تحصن مقابل ساختمان کنگره امریکا

۲۳ آبان ۱۴۰۱
رنگین کمان ایران
خواندن در ۴ دقیقه
حضور جامعه رنگین‌کمانی در تحصن مقابل ساختمان کنگره امریکا