close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
گزارش

نظریه پرداز حمله به عربستان و فتح مکه، سرپرست کاروان پارالمپیک ایران

۲۶ مهر ۱۴۰۲
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۴ دقیقه
غلامرضا قاسمیان معمم تندرو و پیشگو نابودی اسراییل و حمله سپاه به عربستان، حامد شاکرنژاد قاری قرآن نزدیک به بیت خامنه‌ای، کاروان پارالمپیک را در چین همراهی می‌کنند
غلامرضا قاسمیان معمم تندرو و پیشگو نابودی اسراییل و حمله سپاه به عربستان، حامد شاکرنژاد قاری قرآن نزدیک به بیت خامنه‌ای، کاروان پارالمپیک را در چین همراهی می‌کنند
غلامرضا قاسمیان (چپ) و حامد شاکرنژاد وسط
غلامرضا قاسمیان (چپ) و حامد شاکرنژاد وسط
شاکرنژاد پیش‌از این، به عنوان مبلغ مذهبی به ترکیه، لبنان، سوریه و پاکستان سفر کرده بود
شاکرنژاد پیش‌از این، به عنوان مبلغ مذهبی به ترکیه، لبنان، سوریه و پاکستان سفر کرده بود
رسانه‌های ایران بارها از نزدیکی محمدباقر قالیباف با غلامرضا قاسمیان و برخی شبهات مالی با ارقام نجومی میان این دو نوشته‌اند. هر دو اما در مصونیت کامل قضایی هستند
رسانه‌های ایران بارها از نزدیکی محمدباقر قالیباف با غلامرضا قاسمیان و برخی شبهات مالی با ارقام نجومی میان این دو نوشته‌اند. هر دو اما در مصونیت کامل قضایی هستند

رقابت‌های پارالمپیک آسیا از ۳۰مهر۱۴۰۲ به میزبانی «هانگژو» چین آغاز خواهد شد و کاروان ورزشکاران معلول ایران، قرار است بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت کنند.

در فهرستی که از سوی کمیته المپیک و کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی به‌عنوان «همراهان کاروان» منتشر شده، نام دو نفر جلب توجه می‌کند؛ «غلامرضا قاسمیان»، روحانی تندرو نزدیک به «محمدباقر قالیباف»، و «حامد شاکرنژاد»، قاری قرآن و مدیر طرح‌های ثروتمند قرائت قرآن در کشور.

آنچه می‌توان در آستانه سفر غلامرضا قاسمیان از او به یادآورد، ادعایش در مورد «حمله سپاه جمهوری اسلامی به عربستان»، و در نهایت «فتح مکه» است.

***

غلامرضا قاسمیان، پیشگوی نابودی اسراییل و فتح مکه کیست؟ 

غلامرضا قاسمیان، از روحانیونی است که از سال ۱۳۹۷ در صداوسیما جمهوری اسلامی چهره شد. لحن خاص سخنرانی‌هایش که گاهی توام با الفاظی تند و رکیک خطاب به مخالفان حکومت بوده و همین‌طور اجرای مداحی همراه با «آوازه‌خوانی»، او را متفاوت از سایر شیخ‌های حکومت در صداوسیما جمهوری اسلامی نشان می‌داد.

اردیبهشت ۱۳۹۸، غلامرضا قاسمیان در سخنرانی در برنامه مذهبی «ماه من» گفته بود: «اگر بخواهم ارزان حساب کنم که مشتری شوید، اسراییل ۳ سال دیگر بیشتر عمر نمی‌کند. برای نابودی‌اش نیازی به جنگ هم نیست؛ خودشان نابود خواهند شد. بعد از نابودی اسراییل، برای جنگ آخر باید برویم سراغ حجاز (عربستان) و فتح قبله آخر. ما قبل از ظهور حضرت به جنگ با عربستان می‌رویم و مکه را فتح می‌کنیم».

او فقط یک موعظه‌گر تندرو حکومتی نیست؛ غلامرضا قاسمیان سال ۱۳۹۸ به ریاست «کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس» منصوب شد. سمتی که طبق گزارش رسانه‌های ایران، از نزدیکی و روابط او با «محمدباقر قالیباف»، رییس مجلس شورای اسلامی حاصل می‌شد.

«ایکنا»، خبرگزاری قرآن نیز، غلامرضا قاسمیان را با القابی ازجمله مشاور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس و حتی استاد دانشگاه‌هایی چون «امیرکبیر»، «صنعتی شریف» و «علم و صنعت» معرفی کرده بود.

«رویداد ۲۴»، در گزارشی که شهریور منتشر کرد، به برخی شائبه‌ها در قراردادهای مالی موسسات تحت امر قاسمیان با محمدباقر قالیباف اشاره کرد. از‌جمله این قراردادها می‌توان به قرارداد‌های شهرداری تهران در دوره ریاست آقای قالیباف با قرارگاه امام رضا، تحت مدیریت غلامرضا قاسمیان اشاره کرد.

 

از قاری قرآنی که کارشناس فرهنگی کاروان ایران شد چه می‌دانیم؟

شاید سوال اینجاست که سمت یک روحانی تندرو در کاروان پارالمپیک ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو چه خواهد بود؟

کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی در هم‌فکری و تعامل با کمیته المپیک، به این نتیجه رسیده که غلامرضا قاسمیان، روحانی خواستار نابودی اسراییل و حمله به عربستان و فتح مکه، بالاترین سمت این مجموعه، یعنی «سرپرستی کاروان پارالمپیک» را برعهده خواهد داشت.

او تنها شخص غیر ورزشی حاضر در اردوی کاروان پارالمپیک ایران نیست. کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی، حامد شاکرنژاد، قاری قرآن و از چهره‌های نزدیک به بیت رهبری را نیز با عنوان «کارشناس فرهنگی»، به مسابقات آسیایی چین اعزام خواهد کرد.

«اعتماد آنلاین» در خبری نوشته است که این دو، در برنامه «محفل» که در ایام ماه رمضان از شبکه سه صداوسیما جمهوری اسلامی پخش می‌شد، کنار هم حضور داشتند.

حامد شاکرنژاد سال ۱۳۶۲ در مشهد به دنیا آمد و به گفته خودش از سن ۵ سالگی برای به‌دست آوردن جوایزی همچون «ماشین کوکی»، «دوچرخه» یا «ماشین کنترلی»، حفظ کردن قرآن را آغاز کرد. پدرش نیز قاری قرآن و نوحه‌سرا بود.

«عربستان»، نقطه اشتراک شاکرنژاد با قاسمیان است؛ شاکرنژاد سال ۱۳۷۴ پس از انتخاب شدن به‌عنوان یکی از قاریان قرآن برتر کشور، به عربستان اعزام شد و آنجا از دست «ملک فهد»، پادشاه وقت عربستان دو جایزه گرفت. خودش گفته بود یکی از جوایز مادی بوده و دیگری معنوی.

او در سال ۱۳۹۸ پیشنهاد راه‌اندازی «طرح ملی تلاوت» را مطرح کرد و خودش هم به مدیریت این مرکز رسید.

حامد شاکرنژاد پیش‌از این به‌عنوان «مبلغ فرهنگی و قرآنی» به کشورهای ترکیه، عربستان سعودی، پاکستان، قطر، امارات متحده عربی، سوریه و لبنان اعزام شده بود.

او حالا قرار است همراه یک تیم ورزشی، به مسابقات آسیایی اعزام شود.

 

چه کسانی برای ورزش ایران تصمیم‌گیری می‌کنند؟

برخی این اتفاقات و انتصابات را، نتیجه حضور «محمود خسروی‌وفا»، بادیگارد سابق «علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی، در راس کمیته المپیک جمهوری اسلامی می‌دانند.

کمیته المپیک جمهوری اسلامی، پیش‌از این، «محمدرضا حججی»، پدر «محسن حججی»، نظامی مستشار کشته شده در سوریه را به‌عنوان «پدر معنوی کاروان»، و همین‌طور «علی سرلک»، روحانی معمم و تندرو را، به‌عنوان «مشاور فرهنگی» به رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام کرده بود.

هرچند که حضور نمایندگان نهادهای امنیتی و دستگاه‌های حکومتی در اردوی تیم‌های ملی یا کاروان‌های المپیکی ایران در سال‌های گذشته امری طبیعی بود، اما در ماه‌های گذشته و با قدرت گرفتن محمود خسروی‌وفا در کمیته المپیک، پست‌هایی مانند سرپرستی کاروان به روحانیون تندرو اعطا شده یا پست‌هایی جدید مانند «پدر معنوی» زاییده شده است.

همچنین ریاست کمیته پارالمپیک را نیز یکی از سرداران پاسدار جمهوری اسلامی برعهده دارد؛ سردار «غفور کارگری»، که تحت تحریم‌های حقوق‌بشری اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفته است.

برخی منابع خبری، از رییس کنونی کمیته پارالمپیک جمهوری اسلامی، به‌عنوان تئوریسین و بنیانگذار برخی «تشکل‌ها و گروهک‌های مسلح» در کشور آذربایجان، قفقاز و آسیای میانه نام برده‌اند. اما به‌صورت مشخص، سردار غفور کارگری، به‌عنوان موسس «نهضت مقاومت اسلامی آذربایجان» شناخته می‌شود؛ گروهکی مسلح، متشکل از شیعیان تندرو آذربایجانی که حالا با نام «حسینیون مقاومت اسلامی آذربایجان» فعالیت می‌کنند.

پس عجیب به‌نظر نمی‌رسد که تلفیق مدیریتی دو سردار پاسدار با دو گرایش فکری، نظامی، سیاسی و ایدئولوژیک مشخص در ایران و منطقه، منجر به انتخاب فردی به‌عنوان سرپرست کاروان پارالمپیک شود که پس از نابودی اسرابیل، خواهان حمله نظامی به عربستان و فتح مکه شده بود.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

آیا اظهارات امیرعبداللهیان درباره بدهی بریتانیا به ایران درست است؟

۲۶ مهر ۱۴۰۲
ایران‌وایر
خواندن در ۵ دقیقه
آیا اظهارات امیرعبداللهیان درباره بدهی بریتانیا به ایران درست است؟